هر آنچه باید در مورد هویت برند بدانید!

هر آنچه باید در مورد هویت برند بدانید!

سه‌شنبه 21 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

هویت برند، نمایش بصری ارزش‌ها و شخصیت یک کسب‌وکار است و می‌توان از آن برای ایجاد احساسات خاص در مخاطبان استفاده کرد. همان‌طور که هویت شخصی، شما را به انسانی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند؛ هویت برند نیز شناسه‌ای است که چهره‌ی منحصربه‌فرد کسب‌وکار شما را نمایش می‌دهد. هویت برند، ارتباط نزدیک و متقابلی با طراحی برند دارد، اما صرفاً به مراحل طراحی محدود نمی‌شود. می‌توانیم بگوییم که هویت برند، بدنه‌ی اصلی یک سازمان است. هر شرکت یا سازمان، به‌دنبال ارائه‌ی محصولات متمایزی است که از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. هویت … هویت برند، نمایش بصری ارزش‌ها و شخصیت یک کسب‌وکار است و می‌توان از آن برای ایجاد احساسات خاص در مخاطبان استفاده کرد. همان‌طور که هویت شخصی، شما را به انسانی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند؛ هویت برند نیز شناسه‌ای است که چهره‌ی منحصربه‌فرد کسب‌وکار شما را …

چگونه لوگو سرنوشت یک برند را تغییر می دهد؟

چگونه لوگو سرنوشت یک برند را تغییر می دهد؟

شنبه 18 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

اگر با یک طراح حرفه‌ای آشنا باشید و از او سوال کنید که سخت ترین پروژه های کاری خود را نام ببرد، بدون شک خواهد گفت پروژه های طراحی لوگو، چراکه لوگو وظیفه‌ی جاودانه کردن یک برند را در ذهن مخاطبانش دارد.  از نظر مدیران سنتی، لوگو یک عکس و نوشته‌ای از نام یک برند است، اما حرفه‌ای های مدیریت به خوبی می‌دانند که لوگو عصاره محتوا و درون مایه یک کسب و کار است، به بیان دقیق‌تر لوگو می‌بایست در کمتر از یک ثانیه، یک برند را در ذهن مخاطب جاودانه کند. در ادامه این مطلب به این نکته اشاره می‌شود که چگونه یک لوگوی استاندارد می‌تواند یک کسب و کار … اگر با یک طراح حرفه‌ای آشنا باشید و از او سوال کنید که سخت ترین پروژه های کاری خود را نام ببرد، بدون شک خواهد گفت پروژه های طراحی لوگو، چراکه لوگو وظیفه‌ی جاودانه کردن یک برند را در ذهن مخاطبانش دارد.  از نظر مدیران سنتی، لوگو یک عکس و نوشته‌ای از نام یک برند است، اما …

دنبال تمایز نباشید، برند خلق کنید!

دنبال تمایز نباشید، برند خلق کنید!

چهارشنبه 8 اسفند 1397

محبوبه اردکانی زاده

در بازار آشفته و متفاوت امروز، در سازمان ها اغلب بر اهمیت تمایز برند (نیاز به ایجاد یا شناسایی جایگاه خاص در بازار که با آنچه رقبا در حال ارائه به مشتریان هستند، متفاوت باشد) تاکید می شود. از نظر ارزش اسمی، ایده تمایز خوب و در خدمت تقویت گفتمان درونی شرکت که می تواند به شکل گیری و بهبود محصول یا خدمات شرکت کمک کند، به نظر می رسد. اما اگر عمیق تر نگاه کنید، تمرکز بر تمایز یک شرکت یا برند، نواقصاتی دارد. دلیل اصلی آن این است که تمایز با تمرکز بر آنچه که رقبا انجام می دهند، شروع می شود و لزوما بر اساس آنچه مشتری می خواهد، نیازهای مشتری یا آنچه به برند ارزش … در بازار آشفته و متفاوت امروز، در سازمان ها اغلب بر اهمیت تمایز برند (نیاز به ایجاد یا شناسایی جایگاه خاص در بازار که با آنچه رقبا در حال ارائه به مشتریان هستند، متفاوت باشد) تاکید می شود. از نظر ارزش اسمی، ایده تمایز خوب و در خدمت تقویت گفتمان درونی شرکت که می تواند به شکل گیری …

نام و لوگو کمتر از آنچه فکر می کنید، اهمیت دارد..

نام و لوگو کمتر از آنچه فکر می کنید، اهمیت دارد..

سه‌شنبه 30 بهمن 1397

محبوبه اردکانی زاده

برند و لوگوِ کسب وکار در طول زمان تغییر خواهد کرد؛ بنابراین نگرانی زیادی بابت کامل بودن آن قبل از شروع کسب وکارتان نداشته باشید. شاید غیرمعقول به‌نظر برسد به‌عنوان متخصصی درزمینه‌ برندینگ نباید خیلی به نام و لوگو خود اهمیت بدهید. شرکت شما در طول زمان تکامل پیدا می‌کند و براساس سلیقه‌ی مصرف‌کننده تغییر خواهد کرد. در بسیاری از مواقع، ممکن است وضعیتی پیش بیاید که مجبور شوید برند جدیدی انتخاب کنید؛ بنابراین، از وسواس زیاد درباره‌ی برند و لوگوِ خود خودداری کنید. در هفته‌ی گذشته، بازسازی برند تعداد زیادی از شرکت‌های فناوری … برند و لوگوِ کسب وکار در طول زمان تغییر خواهد کرد؛ بنابراین نگرانی زیادی بابت کامل بودن آن قبل از شروع کسب وکارتان نداشته باشید. شاید غیرمعقول به‌نظر برسد به‌عنوان متخصصی درزمینه‌ برندینگ نباید خیلی به نام و لوگو خود اهمیت بدهید. شرکت شما در طول زمان تکامل پیدا …

نکات مهم در طراحی لوگو مواد غذایی

نکات مهم در طراحی لوگو مواد غذایی

یکشنبه 7 بهمن 1397

محبوبه اردکانی زاده

طراحی و ایجاد نام تجاری یک نماینده برای معرفی کل برند شماست و براحتی باید نشان دهنده ی نوع فعالیت و پیام اصلی برندتان باشد. طراحی لوگو مواد غذایی نیز مانند سایر کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید بتواند به نوعی نشان دهنده ی کیفیت و تازگی و برتری مواد غذایی باشد. به عبارت دیگر، طراحی لوگو مواد غذایی مانند یک روبان و برچسب می باشد که تمام برند را در بر دارد و باعث تشخیص و ماندگاری نام شما در ذهن خواهد بود.  الهام گرفتن از سایر نمونه های طراحی لوگو مواد غذایی هیچ چیز در دنیای گرافیک و طراحی لوگو، مانند دیدن نمی تواند به شما کمک … طراحی و ایجاد نام تجاری یک نماینده برای معرفی کل برند شماست و براحتی باید نشان دهنده ی نوع فعالیت و پیام اصلی برندتان باشد. طراحی لوگو مواد غذایی نیز مانند سایر کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید بتواند به نوعی نشان دهنده ی کیفیت و تازگی و برتری مواد غذایی باشد. به …

به عنوان یک دیزاینر چگونه برند شخصی خود را طراحی کنیم؟

به عنوان یک دیزاینر چگونه برند شخصی خود را طراحی کنیم؟

چهارشنبه 26 دی 1397

محبوبه اردکانی زاده

اغلب دیزاینرها مهارت‌های مشابهی دارند، آنها می‌دانند چگونه ایده‌پردازی و طراحی کنند و طرح نهایی را برای نمایش در شبکه‌های مختلف رسانه‌ای آماده کنند؛ اما چطور می‌توانیم میان این همه کار مشابه برند شخصی خود را خلق کنیم؟ در ادامه، مطلبی از (Pamela Druckerman)، نویسنده و روزنامه‌نگار را می‌خوانید که در مورد ساختن برند شخصی برای طراحان نوشته شده است. شان ادامز (Sean Adams) یکی از موسسان شرکت طراحی آدامزموریوکا می‌نویسد: «اگر مسئول، کاردان و با استعداد بودن یک دیزاینر را ویژگی‌های او بدانیم، درست مانند این است که داشتن چهار … اغلب دیزاینرها مهارت‌های مشابهی دارند، آنها می‌دانند چگونه ایده‌پردازی و طراحی کنند و طرح نهایی را برای نمایش در شبکه‌های مختلف رسانه‌ای آماده کنند؛ اما چطور می‌توانیم میان این همه کار مشابه برند شخصی خود را خلق کنیم؟ در ادامه، مطلبی از (Pamela Druckerman)، نویسنده و …

چرا طراحی لوگو برای هر سازمانی حیاتی است؟

چرا طراحی لوگو برای هر سازمانی حیاتی است؟

پنج‌شنبه 8 آذر 1397

محبوبه اردکانی زاده

تقریبا همه کسب‌وکارها دارای یک لوگوی اختصاصی هستند که نشان دهنده‌ی ارزش‌ها و ویژگی‌هایش در بازار و در میان عموم است. اما تمامی لوگوها اثربخشی مورد نظر را ندارند. طراحی لوگو اغلب نقش مهمی در بازاریابی سازمان و کسب‌وکارها در بازار رقابتی امروز ایفا می‌کند. در ادامه توضیح می‌دهیم که چطور طراحی لوگو، ارزش برند و کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد. هویت برند به گفته یک سایت‌ بازاریابی لوگو موثرترین ابزار برندینگ است تا بتوانید هویت برند خود را در بازار بسازید. اگر لوگوی شما بتواند پیامتان را بطور موثر و گیرا منتقل کند، کمک می‌کند … تقریبا همه کسب‌وکارها دارای یک لوگوی اختصاصی هستند که نشان دهنده‌ی ارزش‌ها و ویژگی‌هایش در بازار و در میان عموم است. اما تمامی لوگوها اثربخشی مورد نظر را ندارند. طراحی لوگو اغلب نقش مهمی در بازاریابی سازمان و کسب‌وکارها در بازار رقابتی امروز ایفا می‌کند. در …